Nickerie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marieke gort - WaarBenJij.nu Nickerie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marieke gort - WaarBenJij.nu

Nickerie

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

13 September 2004 | Suriname, Paramaribo

Zo waar zal ik eens beginnen? De dagen vliegen hier voorbij. Overdag loop je stage en s¡¦avonds en in het weekend is er altijd wel wat te doen.
Woensdagavond 8 september zijn we met een groepje naar Serina geweest. Dit is een luxe surinaams restaurant. Het zag er dan ook heel mooi uit en daar kon je gelukkig ook ander vlees dan kip krijgen. Ik kan geen tok meer zeggen als ik weer terug ben. Man alleen maar rijst met kip hier.
Donderdagavond hebben we een barbeque gehad met alle studenten uit Groningen, bij ons thuis. Lekker makkelijk iedereen komt altijd naar ons adresje, want dat is de verzamelplek. Drie keer raden wat er op de bbq werd klaargemaakt? Heel goed allemaal kippetjes. Het was echt heel gezellig, vooral toen de cd¡¦s van ome ed en lianne erin gingen ƒº , ff wat nederlandse muziek doet je goed. (Het pakketje is trouwens opengemaakt hahaha de snotterdoekjes heb ik maar als wc papier gebruikt.) In ieder geval hartstikke bedankt ET&T.
Vrijdag ben ik eerder gestopt van stage want we gingen s¡¦middags op weg naar Nickerie. Voor deze trip moesten we allemaal een hangmat meenemen, dus je raad al hoe we gingen slapen. Nickerie ligt ongeveer even ver weg als hasselt ¡V kortgene (alle gorten kennen die afstand wel ;)). Onderweg hebben we nog een zwaar ongeluk gezien. Er was een botsing tussen een busje en nogwat. In het busje zaten allemaal kinderen, deze waren uit het busje geslingerd en lagen allemaal op de weg. Toen we een uur later in Nickerie aankwamen zagen we twee ambulances die er toen pas heen gingen. Naar wat ik heb horen zeggen zijn er zeker een paar verongelukt. We waren er allemaal van geschrokken, onze chauffeur reed ook ontzettend netjes toen we eenmaal voorbij het ongeluk waren. Het is echt niet normaal hoe hier gereden wordt, mocht ik hier lessen nemen dan kan ik dat geheid over doen in Nederland.
S¡¦avonds zijn we nog naar de zeevaardersdijk geweest, waar we onderaan de dijk natuurlijk nog weer een parbo-biertje gingen drinken.
Gelukkig sliepen we de eerste nacht nog ff op matrasjes bij de stichting van Prem.
Zaterdagochtend (uitslaapdag) stonden we om zeven uur op om naar Bigi Pan te vertrekken. Dit is een groot meer waar we gingen vissen en waar we sliepen in huisjes op het water. De tocht erheen was erg lachen. In lang gammele kanoes met een motortje erachter gingen we om en om op weg naar de huisjes. De huisjes waren ontzettend primitief. Ze waren van hout met een golfen plaat erop. De muren waren open zodat de wind er lekker doorheen waaide. Er werd gekookt op een vuurtje en in de huisjes en op de ¡¥veranda¡¦ konden we onze hangmatten ophangen. Toen we eenmaal een beetje gesetteld waren, gingen we weer een boottocht maken met de bootjes. Iedereen werd sjeiknat dus gingen we maar helemaal het water in. Het meer (wat in de droge tijd helemaal droog staat) is 1 grote modderpool, je kwam tot je knieen in de modder. Deze slimbo had haar slippers nog aan toen ze erin sprong. Je raad het al, lekker vastgezogen in de modder haha. Enkele moddergevechten later, gingen we de vissen uit de netten halen. Deze werden s¡¦avonds klaargemaakt. Echt overheerlijke tilapia vissen zo vers uit het meer. S¡¦nachts heb ik samen met nog 2 anderen buitengeslapen in de hangmat. Er zou nog iemand bij liggen, maar het het hekje begaf het en om te voorkomen dat het huisje verder instorte ging die maar binnen liggen. Het was echt super mooi, heel veel sterren en smorgens het zonnetje in je gezicht. De volgende ochtend gingen we al weer vroeg terug. Gelukkig maar want iedereen was ontzettend goor. Je kon niet douchen daar en de spullen waren nat geworden van de regen (vrijdag onderweg al). Toch gingen we eerst naar Nickerie en daarna kregen we weer een rondrit naar een hindoestaanse tempel. Uiteindelijk gingen we weer terug naar Paramaribo. Onderweg zijn we nog wel ff langs Groningen gereden. Wel grappig om een totaal ander stadje aan te treffen.
Het was een ontzettend gaaf weekend. Elke keer als ik uit mijn stage kom is het weer vakantie vieren, echt geweldig.
Nou mensen dat was het weer voorlopig.
O, ja nog 1 ding: wist u dat trotste mannen hier met een vogelkooitje (met vogel) op straat rondlopen. Is een keer wat anders om mee te pronken ;).

-x- pieky

  • 13 September 2004 - 20:34

    Pama:

    Ha toppie
    volgens mij gaat het goed daar. Alleen: ...die kleine oogjes van jou...bijna onherkenbaar.
    Buiten liggen slapen? en die muggen dan?
    Wij zijn alleen een weekend naar Zeeland geweest. Lekker hoor. Veel zeilen en uitrusten.

    groetjes

    pama

  • 14 September 2004 - 06:58

    Ellis:

    Heej Marieke!
    Ik vind jouw site wel heel mooi, hoor!Zoals ik dat allemaal hoor, bevalt het jullie erg goed daar. Leuke foto's ook. Succes op je stage en groetjes van thuis!

  • 15 September 2004 - 10:25

    Sjaan:

    heeeeej miep!!
    wat gaaf om zo het land te leren kennen! en een modderbad heeft je vast veel goeds gedaan? :)
    kom je ook een keer online?
    groetjes janine

  • 16 September 2004 - 21:03

    Henk En Corina:

    Hoi Marieke,
    Eindelijk jouw eigen site gevonden!! Ziet er gezellig uit, leuk jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. En wat ben je al lekker bruin!! Prettig weekend alvast!!

  • 17 September 2004 - 08:39

    Jiskjen:

    he hallo, gelukkig heb jij al wel foto's Joanne heeft nl nog steeds geen foto's geplaatst maar gelukkig is niet iedereen zo lui. Wel grappig dat jullie allemaal dezelfde dingen doen, maar ook gezellig dacht ik zo

    Groetjes

  • 19 September 2004 - 17:50

    Talitha:

    Heey marieke,
    ik zie op de foto`s dat het bij jou lekker weer is. nou hier gaat het wel lekker zonnetje afgelopen weekeind maar wel veel wind. daarvoor regen.
    Dit moet ik zeggen van eddy:mariek drink niet te veel parbo`s!!! en he wat was de noodsituatie dat het pakketje open moest, maar wel leuk he die nederlandse muziek, doet het altijd goed in de west.

    -xxx- ook voor geeuwke talitha en et

  • 19 September 2004 - 18:08

    Talitha:

    mariek ik vind jou site veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelll leuker hoor dat meissie rechts bovenin van geeuwke`s site is niks aan

  • 19 September 2004 - 18:34

    Talitha:

    ik eet geen kip (foefoe gelukkig) maar VARKENSHAAS.
    gna,gna,gna,

    maar om het goed te maaken 1.ooo.ooo.ooo kusjes van talitha

  • 19 September 2004 - 19:54

    Marieke:

    Haha talitha, kun je voor mij misschien een stukje varkensvlees opsturen? Dat gaat er nu wel in hoor. De noodsituatie was meer nieuwsgierigheid. Het pakketje MOEST open.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

29 December 2004

Feestmaand

12 November 2004

Blanke Marietje

17 Oktober 2004

Brownsberg

03 Oktober 2004

feest,inbraak en nog veeeeel meer

19 September 2004

Bedrijfsuitje
marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 8232

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: