hier ben ik - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marieke gort - WaarBenJij.nu hier ben ik - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marieke gort - WaarBenJij.nu

hier ben ik

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

05 September 2004 | Suriname, Paramaribo

Mooi he

  • 07 September 2004 - 20:55

    Piekie:

    Halloha ben hier nog erg allenig, maar maak al vast wat moois van mijn site. Want jullie weten nog niet dat tie bestaat he. Binnenkort mail ik er wel over.
    Nu heb ik mijn eerste stagedagen erop zitten en het is echt super relaxed. Ze laten me helemaal mijn gang gaan en het werkt hier precies andersom als in Nederland. Ze kijken hier echt op tegen stagiairs. Ze vragen om je advies en doen daar vervolgens ook wat mee. Iedereen wil je ook goed leren kennen. Daar nemen ze ruim de tijd voor. Heb de afgelopen dagen dan ook heel veel gekletst met jan en alleman. vooral na twaalf uur dan is iedereen het werk al weer een beetje zat, er wordt dan nog maar weinig uitgevoerd. Wie weet verandert dat nog. Na mijn eerste werkdag heb ik ook een hoosbui meegemaakt echt niet normaal. Alles stond blank, het water kwam tot mijn knieen en er stond gewoon stroming in de stad. Echt ontzettend lachten om mee te maken. Surinamers staan dan allemaal te schuilen en zo maak je de leukste praatjes op straat. Iedereen lacht elkaar ook uit als iemand bijvoorbeeld probeert over te steken.
    Vandaar reed ik mee met een collega naar huis en hij vertelde mij dat hij probeerde te emigreren naar Nederland, maar dat zo moeilijk was. De enige manier is om te trouwen met een bakra. De volgende vraag was dan ook of ik een vriendje had, ik gelijk gezegd dat ik em zelfs had meegenomen. Nou of ik dan nog nederlandse vriendinnen had die wel op kleine javaanse mannetjes vallen en of ik hem daarmee in contact wou brengen. Nou meiden wie meld zich aan? hahaha. Hij is heel aardig en lekker direct in elk geval hahaha.
    Voorlopig ben ik wel ff weer uitgepraat,eigenlijk moeten jullie gewoon eens naar suriname komen dan voel je hoe geweldig het hier is.

  • 08 September 2004 - 06:34

    Wim Gort:

    Toppie Piekie

  • 08 September 2004 - 08:32

    Jacobien:

    Hey Marieke!

    Dankjewel voor je kaart!
    Hoe is het daar? Leuk dat je een eigen website heb!

    Ik hoor van je!

    Liefs Jacobien.

  • 08 September 2004 - 08:57

    Opa:

    bedankt voor je bericht. We hebben geen meisjes in voorraad maar we gaan wel at zoeken. Het is hier nog steeds mooi weer zonder hoosbuien, maar wie weet wat er nog komt. Je kunt daar in Suriname maar beter niet in de droge tijd zitten. heel veel liefs van oma en opa.

  • 08 September 2004 - 09:00

    Nathalie:

    He mariek! k wist nie dat je er al zat!super gaaf hoor! hoop dat je leuke tijd hebt en tot over 5 maand! dikke kus!

  • 08 September 2004 - 12:40

    Lianne:

    Heej Piek,

    Jaaah mooi hoor: leuk dat je daar bent! K'zal snel even die foto van ons en de martinitoren plaatsen, want je mag Groningen niet vergeten hoor!! Succes met het stage lopen, zorg dat je niet te moe wordt he :)
    Hou ons op de hoogte,
    ik spreek je snel
    XX Lianne

  • 08 September 2004 - 13:00

    Geeuwke:

    Ik heb je website gekraakt, zit toch even alleen op kantoor haha!

  • 08 September 2004 - 14:55

    Annemieke:

    Heej Mariek, bedankt voor je mail!! Echt leuk dat t zo goed bevalt daar..veel plezier nog!!! Liefs Annemieke

  • 08 September 2004 - 15:18

    Wianne:

    Wohwie, kben jaloers op je..

  • 08 September 2004 - 16:41

    David:

    He Mopje, Leuk dat je dit ondernomen hebt... ik hoop dat je daar goed kunt genieten en veel kennis op zal doen. Voor mij is het jaar vol op aan de gang en genieten zit er niet meer in!!! Als ik nog wat los lopende meisjes tegen kom stuur ik ze wel op.
    Kun je op de pc ook koeienhandel spelen????

  • 08 September 2004 - 17:16

    Eddy:

    he ieketriek dat niet werken van na twaalgen verandert inderdaad nog wel...... ook niet voor twaalfen. hier ook nog steeds lekker weer, we wachten nog op foto's!!!

  • 09 September 2004 - 00:31

    Laura:

    Meid ik vind het supertof dat je het zo naar je zin hebt! Nu is het nog zonnig in Nederland maar binnenkort dan zijn we allemaal jaloers op het weer in Suriname denk ik! Doeidoei

  • 09 September 2004 - 14:46

    Edwin:

    he dame, irritant he al die mailtjes, je moet ze gewoon alleemaal blokke en lekker vakantie viere daaro!!!!! ik spreek je over een half jaar wel weer, als je maar nie zo zwart als een zwarte terug komt!!!!dan kom je het huis nie meer in!!!!doe rustig aan daaro en bedenk effe als je op het strand ligt te zonne, dat ik op school ben en helemaal weg zweet!!!!!!!!laterrrrrr ed

  • 09 September 2004 - 19:20

    Ik:

    WWW.GEEUWKE.WAARBENJIJ.NU is echt veel leuker !

  • 09 September 2004 - 21:31

    Marieke:

    Hola wat een berichten, ontzettend tof en de eerste foto is dr. gewoon eentje uit groningen hahahaha

  • 09 September 2004 - 21:37

    Marieke:

    O ja, david kun je via internet koehandelen dan? kan ik na 12 uur ook nog es wat nuttigs doen op mn stage ;)

  • 10 September 2004 - 10:25

    Jan:

    he gastet alles flex?en waag het niet om getrouwd met een kleurling terug te komen (gna gna gna)

  • 10 September 2004 - 12:09

    Aldrik:

    Kvind die van geeuwke mooier :p

  • 11 September 2004 - 08:22

    Sjaan:

    he piekie!
    leuk he DEZE site!!! (sry geeuwke, maar zal miep wel ff helpen! :) )
    bevalt het je in je huisje? ik zag al allemaal foto's bij geeuwke, leuk man!
    he succes met alles en een goed weekend!
    groetjes janine

  • 12 September 2004 - 17:16

    Niggie:

    hey lieve marieke!
    Leuk om wat van je te horen, en tof dat het zo goed gaat! Heel veel succes met alles en een hele dikke kus en knuffel van mij

  • 12 September 2004 - 18:03

    Jan&Annette:

    Hoi Piekie,
    Heb je al een keertje moksi meti gegeten of een Parbo biertje gepakt bij Amsterdammertje ? Pas op dat je niet gestressed raakt, nu je in het economisch centrum van de wereld zit. Heb je al huishoudpersoneel gevonden ? en vergeet niet vrijdagsavond een B52 te pakken bij de cocktailbar van Torarica.
    Have fun ...

  • 13 September 2004 - 18:12

    Gerie:

    Hey!!!
    heb je het nog naar je zin??
    we missen je wel hoor! Het is hier heel slecht weer dus je zult het daar wel beter hebben, ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen duzzzz....

  • 13 September 2004 - 18:13

    Lianne:

    ...en foto's!!!!

  • 14 September 2004 - 14:13

    Pieter:

    hee marieke, leuke site hoor, maar wat meer foto's mag ook wel!
    Groetjes uit Finland

  • 15 September 2004 - 10:27

    Sjaan:

    ja... als iedereen het voorbeeld aan pieter zou nemen.... (zie site pieter)
    greetz janine

  • 19 September 2004 - 10:26

    Janus:

    he piek hoe duur zijn de peuken daar dan?????????

  • 19 September 2004 - 20:00

    Piek:

    Hey janus,
    De peuken zijn hier heel goedkoop. +/ 1.60 srd dat is ongeveer 60 cent. Das nie gek he :)

  • 04 Oktober 2004 - 16:05

    Janus:

    geeuwke zei €3.20 wat is het nou echt??????
    spreek je 3 febr prettige vakantie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

29 December 2004

Feestmaand

12 November 2004

Blanke Marietje

17 Oktober 2004

Brownsberg

03 Oktober 2004

feest,inbraak en nog veeeeel meer

19 September 2004

Bedrijfsuitje
marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 8230

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: