feest,inbraak en nog veeeeel meer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marieke gort - WaarBenJij.nu feest,inbraak en nog veeeeel meer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marieke gort - WaarBenJij.nu

feest,inbraak en nog veeeeel meer

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg marieke

03 Oktober 2004 | Suriname, Paramaribo

De tijd vliegt hier voorbij. Voor je het weet verwaarloos je, je website.
Ook de afgelopen week hebben we weer heel veel meegemaakt.
zaterdag de 25ste waren we uitgenodigt voor een javaans feest. Er was een groep ingehuurd die de paardendans gingen doen. Ongeveer 12 mannen gingen in traditionele kleren een dans uitvoeren, waarmee ze helemaal in trance raken. Ze begonnen heel rustig te dansen allemaal met een houten stokpaard tussen de benen. Als je dat zo ziet denk je echt willen ze me zo in de maling nemen? Daar moeten ze bij deze nuchtere hollanders toch wat beter hun best voor doen. De muziek is heel eentonig en opeens gingen ze allemaal in rondjes rennen. Daarna vielen er een paar op de grond neer. Toen ze opstonden waren ze tijgers. Er waren twee 'trainers' die hun zeg maar temden. Op een gegeven moment waren ze allemaal tijgers, de een deed nog gekker dan de ander. Ze aten gras (wat na de dans niet meer in hun maag te zien is), ze vielen elkaar aan. Ook liep er een hond het veld op, al die tijgers erachter aan. Die hond wist niet hoe snel ie het veld af moest rennen. Elke keer kregen ze ook een wit goedje op hun paard wat ze opsnoven. Nee dat was geen drugs. Tijgers eten natuurlijk ook vlees, dus er werd gewoon een levende kip in het veld gegooid. Al die tijgers doken erop en de hele kip werd verscheurd en opgegeten. Nou dan denk je wel als hollander gebeurd dit echt???. Het schijnt dat wanneer ze deze dans opvoeren een geest de controle overneemt. Op deze manier stellen ze de geesten tevreden en ontvangen ze ook weer goede dingen van hun.
Na zo'n heftige zaterdag komt er natuurlijk ook een heftige zondag. Zondagnacht is er namelijk bij ons ingebroken. Twee mannen zijn via het keuken raam door de tralies, over het aanrecht de woonkamer binnen gekomen. Op het aanrecht kwamen ze een telefoontje in de lader tegen. Drie keer raden van wie deze weer was? Uhuh, het was de mijne, deze wou ook niet bij mij blijven. De dieven waren alleen op kleine dingen uit. Ze zijn elke kamer bij langsgegaan en hebben bij iedereen binnen gekeken. Toen ze bij Merit (huisgenootje) aankwamen, stond merit naast het bed ze op te wachten. Daar schrokken ze van en gelukkig gingen ze er snel vandoor. Hier is dat niet gewoon. Normaal gesproken blijven ze gewoon staan en... wie weet wat er dan gebeurt. Maar goed, de rest heeft niks gehoord doordat de waaiers hard aanstonden. Merit heeft ons toen wakker gemaakt en zo zaten we rond 3 uur s'nachts met zijn allen op de pitte te wachten. Zij kwamen rond een uurtje of 5 en hebben de boel bekeken. Ik was vervolgens de enige die wat kwijt was dus gelijk maar weer aangifte gedaan voor de verzekering. Hopelijk vergoed deze het dit keer wel. Het huis van ons is nu verandert in fort knox, tenminste dat hopen we.
Ik heb mijn papieren voor de verzekering nog niet klaar, of er kwamen al weer nieuwe bij. Ik ben namelijk ook al naar de dokter geweest hier. Op een rustige donderdagmiddag vervormde mijn voetje zich tot een klompje. Wat bleek, via een open muggebultje is er een bacterie in mijn voet gekomen, die de hele boel begon te irriteren. Dus nu zit ik met een anti-biotica kuur en heb ik mijn eerste concertkaartje moeten inruilen voor een avondje op de bank.
Ook hier hou ik de artsen dus weer tevreden.
Nou mensen dit was het voorlopig weer.
Ome Jan ik mag nu geen cocktail maar zodra het kan gaan we een B52 halen hoor. Leuk al die reacties op de site. Hoop jullie snel weer te spreken. -x- dummie

  • 04 Oktober 2004 - 14:28

    Stille Aanbidder:

    Wow, jij maakt echt wel veel mee! Heb je nog wel tijd om je vriendje aandacht te geven?

  • 04 Oktober 2004 - 14:35

    Piek:

    1 avondje op de bank en het vriendje heeft ook weer genoeg aandacht gehad :p

  • 04 Oktober 2004 - 17:35

    Papiek:

    Wie is nou eigenlijk je vriendje? Zat ie ook op de bank? Maak jij nog wat MET hem mee?

  • 05 Oktober 2004 - 13:49

    Piek:

    Ik maak hier alles met mijn vriendje mee :)

  • 05 Oktober 2004 - 18:44

    Talitha:

    hèhè eindelijk laat je weer iets van je horen,
    vet ranzig die voet!!¡¡
    durf je nog wel te slapen na die inbraak??¿¿ O, ja smaakt de kip nog een beetje (gna,gna,gna)

  • 05 Oktober 2004 - 21:29

    Lianne:

    Hé Mariek,

    Dat kan ook alleen jou weer over komen he?!
    Ach...je maakt in elk geval een hoop mee daar. Ben wel erg benieuwd hoe het daar is, als ik het geld zou hebben kwam ik even langs hoor.
    Krijg je trouwens véél stagevergoeding :) (neee... daar bedoel ik niks mee)
    Ik wacht vol spanning op het volgende dat komen gaat!!

    Liefs Lianne

  • 08 Oktober 2004 - 18:54

    Tita:

    leuke kaaart die je gestuurd hebt, bedankt!¡!¡

  • 11 Oktober 2004 - 09:45

    Janine:

    he die miep!!
    groetjes van ons allemaal!!

  • 11 Oktober 2004 - 13:41

    Geeuwke:

    Foto's van afgelopen weekend (8, 9, 10 oktober) nu op www.geeuwke.waarbenjij.nu !

  • 12 Oktober 2004 - 19:02

    Corinaq:

    Hé Marieke, leuke foto's op de site van Geeuwke. Voetje al weer beter?
    Doeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

29 December 2004

Feestmaand

12 November 2004

Blanke Marietje

17 Oktober 2004

Brownsberg

03 Oktober 2004

feest,inbraak en nog veeeeel meer

19 September 2004

Bedrijfsuitje
marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 8225

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: